foto: Stijn Kuylen op wikimedia
foto: Stijn Kuylen op wikimedia
Geachte Voorzitter, Beste Wouter,
Ik heb zonet de briefwisseling in verband met vernieuwing lidmaatschap CD& ontvangen. Iets waar ik gewoonlijk onmiddellijk gevolg aan geef. Nu echter wil ik deze eventuele vernieuwing, een tijdje ‘on hold’ zetten. Ik wil immers weten of CD&V de nodige wil en hardheid binnen deze regering kan/wil/zal opbrengen om de lasten eerlijk(er) te verdelen.
Met wat tot nog toe geweten is van de regeringsplannen is het voor mij duidelijk: dit is niet zomaar een ‘besparingsregering’ maar het is vooral een verarmingsregering voor vele mensen. Zowel werkenden als sociaal verzekerden. Deze regering legt ook eenzijdig de lasten van de besparingen op diezelfde zwakke schouders.
In het afgelopen weekend kwam daar ook nog bij dat uw (Unizo) ‘vazal’ Kris Peeters onaanvaardbare plannen koestert ten aanzien van de bruggepensioneerden. Hij ijvert blijkbaar voor een flagrante contractbreuk met vele duizenden mensen.
Meerdere mensen die ik de voorbije jaren heb aangesproken om lid te worden van CD&V hebben mij de afgelopen dagen ook hun twijfels geuit of zij nog langer lid willen blijven. Tot nog toe heb ik weinig tot geen argumenten om hen te overtuigen toch zeker lid te blijven van CD&V.
Ik weet en besef dat onze partij nooit haar verantwoordelijkheden -ook en vooral in zeer moeilijke tijden-, uit de weg gaat. Maar doe dat dan vanuit het besef dat vele leden maar vooral vele kiezers van CD&V willen dat ‘hun’ partij ijvert voor een samenleving waar zowel de lusten als de lasten op een eerlijke manier worden verdeeld. Voor een samenleving waarbij en waarin altijd ruimte moet zijn voor warme solidariteit. Vandaag ervaar ik echter enkel, dat door de voorgestelde maatregelen onze samenleving erg kil en hard zal worden. Voor steeds meer mensen ‘onleefbaar’ hard zelfs. Steeds meer mensen die op het einde van hun geld nog een stuk maand over hebben.
Als CD&V vandaag ‘te licht’ weegt in deze regering om dit extreme en eenzijdige verarmingsbeleid een halt toe te roepen… rest er niets anders dan een ‘black-out’ te veroorzaken!! Trek dan de stekker uit!
Met belangstelling èn argusogen volg ik wat er de komende dagen/weken te gebeuren staat binnen en vanuit ‘mijn’ partij CD&V! Het weze duidelijk dat mijn verdere lidmaatschap zal afhangen van de redelijkheid en de moed, die ik van CD&V verwacht in deze moeilijke tijden.